کارت بدون تماس پی وی سی contactless card

مرکز پخش کارتهای مغناطیسی و هوشمند بدون تماس

کارت بدون تماس پی وی سی contactless card

مرکز پخش کارتهای مغناطیسی و هوشمند بدون تماس

مقایسه کد گذاری تماسی و غیر تماسی کارت پی وی سی



مقایسه کد گذاری تماسی و غیر تماسی کارت پی وی سی



کدگذاری به چه معناست؟


کد گذاری به معنای رمز گذاری بر روی هر چیزی می باشد که این قابلیت را داشته باشد. این عمل با نام انکودر نیز شناخته می شود. انکودر ( Encoder ) نوع خاصی از سنسور ها می باشد که کلیه ی اطلاعات موقعیت و مکان را دریافت می کند و آن ها را به تجهیزات دیگری تبدیل می نماید. انکودرها بر اساس کاربردهایی که دارند در انواع گوناگونی می باشند. انکودر یا کد گذاری کارت های پی وی سی pvc به دو روش صورت می گیرد که در ادامه آن ها را بیان نمودیم.



روش های کد گذاری (انکودر) کارت های پی وی سی


کد گذاری کارت های پی وی سی به دو صورت تماسی (کانتکت ) یا غیر تماسی (کانتک لس) انجام می گیرد. که هر یک بنا به نیاز کاربر و نوع کارت پی وی سی انجام می شود.



مقایسه انکودر تماسی و غیر تماسی


در این نوع کد گذاری برای برقراری ارتباط بین کارت و انکودر حتما می بایست این دو با یکدیگر در تماس فیزیکی باشند تا اطلاعات(رمز گذاری) وارد کارت گردند. اما در کد گذاری غیر تماسی (کانتک لس) اطلاعات (رمز گذاری) متناسب با نوع کارت و انکودر از فاصله ی 5 سانتی متر تا 12 متری و توسط امواج رادیویی به داخل کارت انتقال می یابند.



انکودر مغناطیسی یا مگنت


انکودر مغناطیسی در مقایسه با انکودر های نوری از مقاومت بیشتری برخوردارند و اغلب در محیط های در معرض آلودگی ، بخار، لرزش و دیگر انواع تداخل های محیطی کاربرد دارند. با این حال میزان قدرت تفکیک یا دقت انکودرهای غیر تماسی بیشتر است.



انکودر RFID


انکودرهای RFID را می توان از طریق از امواج رادیویی با فرکانس های مختلف مانند (135.6 - 125k و...) تهیه کرد.



ریدر کارت پی وی سی چیست؟


ریدر کارت PVC نوعی دستگاه کارتخوان می باشد که با استفاده از آن می توان اطلاعاتی را که از قبل به وسیله ی انکودرها در داخل کارت های پی وی سی ذخیره شده اند خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.